Over Ons
De Vegetariërsbond wil iedereen laten proeven van de geheimen van de vegetarische keuken. Wij helpen mensen en bedrijven bij hun keuze voor lekker, gezond en bewust vegetarisch eten.
Dit doen we door het geven van tips en informatie en het organiseren van evenementen. Zo laten we duizenden mensen proeven hoe lekker vegetarisch eten kan zijn.
Zo dragen we bij aan een betere wereld. Doe je mee?

Lees meer over ons en doe mee

Vegetariƫrsbond FacebookVegetariƫrsbond Twitter
30 dagen vegetarisch

Noten, pitten en zaden


Waarom noten, pitten en zaden? Ze zijn lekker en gezond! De meesten bevatten ijzer, vitamine E en B-vitamines. Walnoten en lijnzaad(olie) bevatten ook nog eens goede omega 3-vetzuren. De bekendste soorten zijn: amandelen, cashewnoten, hazelnoten, pistachenoten, pecannoten en walnoten. Pijnboompitten, pompoenpitten en zonnebloempitten. Lijnzaad, maanzaad en sesamzaad.

Wat te doen met noten, pitten en zaden? Vegetariërs eten graag noten, pitten en zaden. Je kunt ze als tussendoortje eten in plaats van chips! Of in de kwark of yoghurt doen met fruit. Wat denk je daarnaast van broccoli-cashewnotentaart? Mmmhhh! Ook lekker, pitten en zaden door de salade of sesamzaadpasta (Tahin) of amandel-hazelnotenpasta op brood. Je kunt ook dadel-walnootkoek bakken voor bij de thee!

Recept: Dadel-walnootkoek.

Terug naar Vegatips...