Wij helpen DekaMarkt graag om de eiwittransitie te versnellen door strategische ondersteuning en concrete acties. Door de focus op duurzame en plantaardige producten kan jullie wens om jongeren aan jullie te binden gerealiseerd worden. Zo versterkt Dekamarkt haar marktpositie en spreek je verschillende klantgroepen aan.
VegaTrends 2025
De Vegetariërsbond voorziet zeven belangrijke trends voor 2025 op het gebied van vega(n) eten. DekaMarkt kan de trends gebruiken om het assortiment te versterken. Bijvoorbeeld door meer peulvruchten, visvervangers en plantaardige zuivelvervangers toe te voegen. Dit versnelt de overgang naar plantaardige eiwitten en duurzame producten.
V-Label certificering
Wij kunnen gratis een product certificeren met het V-Label keurmerk. Bijvoorbeeld op een vega(n) kant-en-klaarmaaltijd.
Uit onderzoek van Wakker Dier blijkt dat 96% van de kant-en-klaarmaaltijden dierlijke eiwitten bevat én ruim 80% vlees of vis. Door het aanbod vega(n) kant-en-klaarmaaltijden te vergroten én te voorzien van een herkenbaar en betrouwbaar keurmerk, kunnen klanten makkelijker duurzamere keuzes maken.
Vega Challenge
Met de Vega Challenge kan DekaMarkt jongere consumenten op een laagdrempelige manier aanmoedigen om plantaardige producten te proberen. Dit bevordert klantbetrokkenheid en maakt het merk aantrekkelijker voor een jonger publiek.
Voorbeeld:
Contact
Vegetariërsbond
Floris de Graad, directeur
06 – 2807 1832
Patricia Ploeger, partnership manager
06 – 2920 3880