Samenwerken aan een meer plantaardige toekomst voor DekaMarkt

Niet gecategoriseerd

Wij helpen DekaMarkt graag om de eiwittransitie te versnellen door strategische ondersteuning en concrete acties. Door de focus op duurzame en plantaardige producten kan jullie wens om jongeren aan jullie te binden gerealiseerd worden. Zo versterkt Dekamarkt haar marktpositie en spreek je verschillende klantgroepen aan.

VegaTrends 2025

De Vegetariërsbond voorziet zeven belangrijke trends voor 2025 op het gebied van vega(n) eten. DekaMarkt kan de trends gebruiken om het assortiment te versterken. Bijvoorbeeld door meer peulvruchten, visvervangers en plantaardige zuivelvervangers toe te voegen. Dit versnelt de overgang naar plantaardige eiwitten en duurzame producten.

Pdf

V-Label certificering

Wij kunnen gratis een product certificeren met het V-Label keurmerk. Bijvoorbeeld op een vega(n) kant-en-klaarmaaltijd.
Uit onderzoek van Wakker Dier blijkt dat 96% van de kant-en-klaarmaaltijden dierlijke eiwitten bevat én ruim 80% vlees of vis. Door het aanbod vega(n) kant-en-klaarmaaltijden te vergroten én te voorzien van een herkenbaar en betrouwbaar keurmerk, kunnen klanten makkelijker duurzamere keuzes maken.

Vega Challenge

Met de Vega Challenge kan DekaMarkt jongere consumenten op een laagdrempelige manier aanmoedigen om plantaardige producten te proberen. Dit bevordert klantbetrokkenheid en maakt het merk aantrekkelijker voor een jonger publiek.
Voorbeeld:

Recept Romige Orzo met Vega Kipstukjes 

Recept Vegan Pasta alla Puttanesca met Vegan Rul Gehakt

Contact

Vegetariërsbond

Floris de Graad, directeur
06 – 2807 1832

 

Patricia Ploeger, partnership manager
06 – 2920 3880

Lees ook deze nieuwsberichten