Wij ondersteunen Albert Heijn graag bij het versnellen van de eiwittransitie door gerichte strategieën en concrete acties. Hoewel Albert Heijn aan veel knoppen draait, blijft het gewenste resultaat uit. De Vegetariërsbond wil bijdragen aan het vergroten van de verkoop van plantaardige producten ten koste van dierlijke producten. Samen zetten we stappen richting een duurzamer assortiment en sterkere klantbinding.
VegaTrends 2025
De Vegetariërsbond voorziet zeven belangrijke trends voor 2025 op het gebied van vega(n) eten. Albert Heijn kan de trends gebruiken om het assortiment te versterken. Bijvoorbeeld door het aanbod aan visvervangers uit te breiden. Daarnaast kunnen peulvruchten en plantaardige zuivel nog prominenter worden gepresenteerd. Dit versnelt de overgang naar plantaardige eiwitten en duurzame keuzes.
Pilot V-Label certificering
Wij bieden de mogelijkheid om een gratis product te certificeren met het V-Label keurmerk, zoals een vega kant-en-klaarmaaltijd. Uit onderzoek van Wakker Dier blijkt dat 90% van de kant-en-klaarmaaltijden bij AH dierlijke eiwitten bevat en 74% vlees of vis. Het V-Label maakt vega(n) producten herkenbaar en betrouwbaar, wat klanten helpt makkelijker te kiezen. Ook plantaardige zuivel kan worden gecertificeerd, passend bij de ambitie van AH om in 2025 het plantaardige zuivelschap uit te breiden.
Budget Challenge
De Budget Challenge helpt Albert Heijn consumenten op een laagdrempelige manier om meer plantaardige producten te ontdekken. Deze producten zijn bovendien ook nog eens betaalbaar. Dit vergroot de klantbetrokkenheid en maakt vega(n) producten aantrekkelijker voor een breder publiek.
Voorbeeld:
Contact
Vegetariërsbond
Floris de Graad, directeur
06 – 2807 1832
Patricia Ploeger, partnership manager
06 – 2920 3880