Wij ondersteunen ALDI graag bij het versnellen van de eiwittransitie door gerichte strategieën en concrete acties. De Vegetariërsbond wil bijdragen aan het vergroten van de verkoop van plantaardige producten ten koste van dierlijke producten. Samen zetten we stappen richting een duurzamer assortiment en sterkere klantbinding.
VegaTrends 2025
Bij de ALDI vind je al verschillende vlees- en zuivelvervangers en andere plantaardige producten zoals noten, peulvruchten en granen. De Vegetariërsbond voorziet zeven belangrijke trends voor 2025 op het gebied van vega(n) eten. ALDI kan de trends gebruiken om het assortiment verder te versterken. Bijvoorbeeld door het aanbod aan visvervangers uit te breiden. Daarnaast kunnen peulvruchten en plantaardige zuivel nog prominenter worden gepresenteerd. Dit versnelt de overgang naar plantaardige eiwitten en duurzame keuzes.
Pilot kant-en-klaarmaaltijden
Uit onderzoek van Wakker Dier blijkt dat maar liefst 98% van de kant-en-klaarmaaltijden bij ALDI dierlijke eiwitten bevat en 83% vlees of vis. Deze categorie loopt dus behoorlijk achter op de doelstelling van 50%-50% in 2025. Wij zouden graag een exclusieve lijn plantaardige kant-en-klaarmaaltijden ontwikkelen in samenwerking met een maaltijdproducent. Dit biedt een mooie mogelijkheid om zichtbaar bij te dragen aan de eiwittransitie en tegelijkertijd onderscheidend te zijn in de markt. Samen kunnen we een aantrekkelijke propositie neerzetten: gericht op smaak, gezondheid en duurzaamheid.
Budget Challenge
ALDI zet zich in om verantwoorde voeding voor iedereen betaalbaar en toegankelijk te maken. De Budget Challenge helpt ALDI consumenten op een laagdrempelige manier om meer plantaardige producten te ontdekken. Deze producten zijn bovendien ook nog eens betaalbaar. Dit vergroot de klantbetrokkenheid en maakt vega(n) producten aantrekkelijker voor een breder publiek.
Voorbeeld:
Contact
Vegetariërsbond
Floris de Graad, directeur
06 – 2807 1832
Patricia Ploeger, partnership manager
06 – 2920 3880