Lancering Pop-Up Store LekkerVega
Overstappen op een vega-levensstijl was vorige maand in een paar minuten geregeld. Op station Utrecht Centraal hield de Vegetariërsbond één week lang open huis in zijn eerste 'Lekker Vega Pop-up Store'. In een inspirerende setting vonden meer dan 5.000 reizigers alle info die nodig is om probleemloos de stap naar een vegetarische voedingswijze te zetten. En er viel nog wat te proeven en te winnen ook!
De week werd feestelijk geopend met de lancering van het LEKKER VEGA Keurmerk, een nieuw keurmerk voor vega-restaurants. Het label wordt in de categorieën brons, zilver en goud uitgereikt aan restaurants met een goed en lekker vegetarisch aanbod, waarbij ook het percentage plantaardig wordt meegenomen in de criteria. Als eerste ontving Marion Pluimers (op onderstaande foto, rechts), chefkok en eigenaar van restaurant LOFF in Breda het LEKKER VEGA Keurmerk ´Goud´ (zie p. 34-35) uit handen van Isabel Boerdam (l.), initiatiefneemster van de jaarlijkse ‘Week zonder Vlees’ die samen met de Vegetariërsbond het nieuwe concept ontwikkelde.
bonbons van Patisserie Viola Cennini uit Eindhoven.
Foto's: Darryl Adelaar, Erwin Polderman
De week werd feestelijk geopend met de lancering van het LEKKER VEGA Keurmerk, een nieuw keurmerk voor vega-restaurants. Het label wordt in de categorieën brons, zilver en goud uitgereikt aan restaurants met een goed en lekker vegetarisch aanbod, waarbij ook het percentage plantaardig wordt meegenomen in de criteria. Als eerste ontving Marion Pluimers (op onderstaande foto, rechts), chefkok en eigenaar van restaurant LOFF in Breda het LEKKER VEGA Keurmerk ´Goud´ (zie p. 34-35) uit handen van Isabel Boerdam (l.), initiatiefneemster van de jaarlijkse ‘Week zonder Vlees’ die samen met de Vegetariërsbond het nieuwe concept ontwikkelde.
Non challenge
Het werd de bezoekers in werkelijk alle opzichten gemakkelijk gemaakt. Men kon zich ter plekke inschrijven op de 30 Dagen Lekker Vegag ‘non challenge’. Hiermee wordt je dertig dagen lang voorzien van lekkere vegetarische recepten waardoor een kijkje in de vegetarische keuken binnen ieders bereik komt. Het gaat om een volledig vernieuwde versie van de eerdere challenge waar al 18.000 mensen aan deel hebben genomen. Schrijfster Elle van Rijn, acteur Joost Buitenhuis (o.a. GTST) en dj Joost Burger (Slam FM) waren de eersten die aan de vernieuwde (non)challenge hebben deelgenomen.100% vega
Dat iedereen zelfstandig voor (meer) vegetarische en plantaardige voeding kan kiezen, bewijst ook de presentatie van het V-Label Keurmerk in de pop-up store. Er zijn in Europa inmiddels 40.000 artikelen met dit logo (een ‘V’ met blaadje) in de categorieën ‘vegetarisch’ en ‘vegan’.Wie jarig is, trakteert
De Vegetariërsbond is zowel de afzender van het ‘Lekker Vega’ concept als licentiehouder van het V-Label Keurmerk in Nederland. Dit jaar viert de organisatie haar 125-ste verjaardag. Wie jarig is trakteert: de bezoekers van de pop-up store konden dagelijks winkelwagentjes met 125 euro aan V-Label Keurmerk-producten winnen, als ook gratis jaarabonnementen door een aantal quizvragen over 125 jaar vegetarisme goed te beantwoorden. Bovendien konden zij zich tegoed doen aan een heel scala overheerlijke plantaardigebonbons van Patisserie Viola Cennini uit Eindhoven.
Foto's: Darryl Adelaar, Erwin Polderman
woensdag 11 december 2019
Ouder nieuwsbericht | Recenter nieuwsbericht |
Meer nieuws
- Bewuste consumenten willen duurzamere horeca - crowdfunding Duurzame DinerBon geslaagd
- Innovatie in zuivelvrij en eivrij gebak: Viola's Patisserie serveert de vegan eclair
- Duurzame DinerBon zet bewuste consumenten aan tafel van duurzamer werkende horeca
- Voedseltransitie in ziekenhuizen gaat niet vanzelf
- Vega Challenge Ekoplaza & Vegetariërsbond trapt af!
- Ruim 20.000 handtekeningen voor petitie kalf bij koe