De Vegetariërsbond verzorgt VegeQ, dé vleesloze barbecue, in Rotterdam

Zaterdag 15 juni organiseert de Vegetariërsbond de jaarlijkse VegeQ. Dé vegetarische barbecue van Nederland. De VegeQ vindt  plaats in Centrum Djoj te Rotterdam. Ongeveer driehonderd gasten mogen komen genieten van diverse vegetarische producten en gerechten. De VegeQ is een initiatief van de Vegetariërsbond in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Veganisme. De VegeQ laat zien dat barbecue zonder vlees een prima alternatief is voor de traditionele barbecue. “De trend van minder vlees eten blijft doorzetten. De VegeQ laat zien dat ook flexitariërs en vleesminderaars op een vleesloze dag heerlijk kunnen genieten van barbecueën”, aldus Floris de Graad, directeur van de Vegetariërsbond.

De VegeQ is zaterdag 15 juni en begint al om 15.00. Het evenement vindt plaats in Djoj, Antony Duyklaan 5-7 in Rotterdam. Op de barbecue worden diverse producten bereid, zoals seitan, groente, tempeh, sojaworstjes, vegetarische hamburgers, vegetarische kipstukjes en nog veel meer.

Ook kan er kennis worden gemaakt met de producten op een proeverijmarkt. Diverse sponsors van dit evenement, zullen zichzelf presenteren. Bij het vertrek ontvangen alle gasten een zeer goed gevulde goodiebag.

Vorig jaar groot succes
Vorig jaar moest de inschrijving voortijdig worden gesloten. Het is aan te raden om tijdig in te schrijven voor de VegeQ. De entree is €15,- voor leden van de Vegetariërsbond en de Nederlandse Vereniging van Veganisme. Niet leden betalen €20. Zie voor meer informatie www.vegetariers.nl.