Veggiemama at work
Eatgreen at work
Duurzaam was nog nooit zo makkelijk en lekker!Met de campagne EatGreen at work wil de Vegetariërsbond op een leuke en positieve manier promoten om één dag per week zonder vlees en vis te eten. Een dagje vegetarisch is lekker, hip, gezond en goed voor mens, dier en milieu.
De campagne wil met name in de bedrijfsrestaurants het dagje vegetarisch in het zonnetje te zetten door lekkere lunches te promoten. Maar het is ook belangrijk om informatie te geven waarom het noodzakelijk is om onze vlees- en visconsumptie te minderen. De mensen worden vrij gelaten in hun keuze maar krijgen wel de informatie om een goede keuze te maken.
Deelnemers
Veel cateraars doen mee aan EatGreen at work. Onder andere Albron, Eurest, Sab Catering en Sodexo verspreiden informatiemateriaal onder hun bedrijfsrestaurants en stimuleren de restaurants om vegetarisch in het zonnetje te zetten. Daarnaast hebben ook de gemeentes Den Haag en Amsterdam en het ministerie van Landbouw en Innovatie de EatGreen dag ingevoerd.Supporters
Dat het concept van EatGreen at work aanspreekt, blijkt uit de lijst supporters.Onder andere profwielrenner Maarten Tjallingii, wethouder Maarten van Poelgeest (Amsterdam), presentatrice Lisa Wade en professor Roos Vonk ondersteunen deze campagne voor meer vegetarisch op het werk.