Vegetariërsbond in nieuw jasje

23-03-2010 Vegetarisch eten is hip, lekker en verantwoord, en dat mag je best laten zien. Daarom lanceert de Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) vandaag een nieuw, fris logo. Waarnemend directeur van de NVB, Astrid Verhoef: “Wij denken met dit nieuwe logo en frisse huisstijl een visuele uiting te hebben gevonden die veel mensen, jong en oud, aanspreekt. Dat vegetarisch eten oubollig zou zijn, is allang niet meer zo. Het is juist lekker en iets waar veel mensen in Nederland voor kiezen.”

De NVB is dé consumentenbond van en voor mensen die (af en toe) vegetarisch willen eten. Het doel van de NVB is minder vlees- en visconsumptie en meer vegetarische keuze voor de consument. Inmiddels zijn er in Nederland zo’n 720.000 vegetariërs en 3,5 miljoen flexitariërs, mensen die wat minder vlees of vis eten. Met campagnes, verspreiding van infomateriaal, politieke lobby, media-aandacht en de uitgave van een vegetarisch keurmerk voor producten en restaurants kan de NVB veel bereiken voor mens, dier en milieu. Kijk voor meer info op www.vegetariers.nl en www.eatgreen.nl