Successen

In de afgelopen jaren hebben we de volgende successen behaald:
  • Duizenden mensen hebben kunnen proeven hoe lekker vegetarisch eten is door evenementen als De Langste Vegetarische Tafel, de Veggie Fair, Vega-picknicks en de VegeQ.
  • Een beter vegetarisch aanbod in restaurants door De Vegetarische Restaurantweek, keurmerk Gastvrij voor Vegetariërs en de brochure 'Vegetarisch voor Chefs'.
  • Meer dan tienduizend mensen zijn begonnen aan 30 dagen vegetarisch en hebben zichzelf uitgedaagd om 30 dagen vegetarisch te gaan eten.
  • Honderdduizenden mensen zijn geholpen om meer vegetarisch te eten door voorlichting en voedingsinformatie.
  • Er zijn steeds meer producten met het Vegetarisch Productkeurmerk, waarmee vegetariërs in één oogopslag kunnen zien dat een product gegarandeerd vegetarisch is. Daarnaast laten we met de vegetarische productranking zien welke producten (waarschijnlijk) vegetarisch zijn en welke producten niet.
  • Duizenden mensen zijn geïnspireerd door het nieuwe platform Lekker Vega met filmpjes en recepten.
  • Het aantal vegetariërs en vleesminderaars stijgt.
  • Door de campagne 'Veggiemama' hebben duizenden (toekomstige) ouders voorlichting gekregen over hoe ze tijdens de zwangerschap en de eerste jaren van het kindje gezond vegetarisch kunnen eten.