Successen 2015

Duizenden mensen op weg geholpen richting vaker vegetarisch eten

In 2015 was hebben we vele duizenden mensen geholpen om vaker vegetarisch te gaan eten. Dit hebben we online gedaan, tijdens eigen evenementen en tijdens diverse beurzen en evenementen van anderen.

Vegacademy

Online hebben we ruim 300 duizend mensen van informatie voorzien via de website. Dit ging om informatie over hoe je lekker vegetarisch eet (de zogeheten Vegacademy), maar ook om onze productrankings, gezondheidsinformatie en informatie over welke producten vegetarisch zijn. Nieuw dit jaar was ook 30 dagen vegetarisch. Via deze receptennieuwsbrief kregen een paar duizend mensen 30 dagen lang informatie over vegetarisch gaan eten. Ten slotte bereikten we via onze sociale media ook tienduizenden mensen met onze informatie over lekker, gezond en bewust vegetarisch eten. Ons aantal fans en volgers op Facebook en Twitter nam met meer dan 30 procent toe en binnen enkele maanden zitten we al op honderden volgers op Instagram.

Mega lekker, mega lang

De Langste Vegetarische Tafel was dit jaar weer een stuk langer. Mede dankzij sponsor Tivall konden we 1900 mensen laten proeven van een heerlijke vegetarische maaltijd. En smullen dat deden de vele bezoekers die konden kennis maken met vegetarisch eten met een Mexicaans tintje. Heb je het gemist? Je kunt de recepten op onze site vinden en thuis een korte vegetarische tafel houden. Naast de Langste Vegetarische Tafel was er ook weer een VegeQ waar 150 mensen genoten van een vegetarische barbecue.



Smaaktour

Niet alleen tijdens eigen evenementen lieten we mensen kennis maken met de vegetarische keuken, ook tijdens de Libelle Zomerweek, Puur Fair en de mede door ons georganiseerde Veggie Fair lieten we mensen smullen.

Vegetarisch uit eten

Vegetarisch uit eten wordt ook steeds lekkerder. Voor het vijfde jaar was het extra bijzonder tijdens de Vegetarische Restaurantweek. Daarnaast hebben we koks geholpen beter vegetarisch te koken door het Veggie Chef of the Future Event. Hier inspireerde topkoks als Jonathan Karpathios en Chris Naylor 75 koks. Ten slotte kunnen in de toekomst koks ook meer leren over vegetarisch koken tijdens hun opleiding met de module Vegucation. Deze hopen we de komende tijd bij steeds meer opleidingen op het curriculum te krijgen.

En nog veel meer

Dit is slechts een klein deel van wat we dit jaar hebben gedaan. Zo zijn we in 2015 begonnen met de Vegaverwenbox, een box vol heerlijke vegetarisch producten. Daarnaast helpen we met onze keurmerken Gastvrij voor Vegetariërs en het Vegetarisch Productkeurmerk (waarbij weer een aantal nieuwe merken zich aansloten waaronder Provamel, Look-o-Look en Heksenkaas) consumenten dagelijks om te kiezen voor vegetarisch eten. Ten slotte hebben we weer vele voedingsvragen beantwoord, 13 informatieve nieuwsbrieven rondgestuurd en 4 interessante en mooie nummers van het geheel vernieuwde magazine Lekker.Vegetarisch uitgegeven.