Over Ons
De Vegetariërsbond wil iedereen laten proeven van de geheimen van de vegetarische keuken. Wij helpen mensen en bedrijven bij hun keuze voor lekker, gezond en bewust vegetarisch eten.
Dit doen we door het geven van tips en informatie en het organiseren van evenementen. Zo laten we duizenden mensen proeven hoe lekker vegetarisch eten kan zijn.
Zo dragen we bij aan een betere wereld. Doe je mee?

Lees meer over ons en doe mee

Vegetariƫrsbond FacebookVegetariƫrsbond Twitter
30 dagen vegetarisch

Peulvruchten

Waarom peulvruchten? Peulvruchten zijn er in vele soorten en maten. Wat denk je van kapucijners, kikkererwten, kousenband, linzen, peultjes en pinda’s? Maar ook verschillende soorten bonen, zoals bruine bonen, witte bonen, kidneybonen, sojabonen, tuinbonen, snijbonen en sperziebonen. Je kunt ze ‘vers van het land’ kopen, in blik, uit de vriezer en sommigen ook gedroogd. Dan moet je ze eerst laten weken, voordat je ze kunt koken en bewerken. Peulvruchten bevatten eiwitten, B-vitamines, voedingsvezels, ijzer en andere mineralen.

Wat te doen met peulvruchten? Heb je weleens linzensoep gegeten? Of hummus gemaakt voor op brood of een toastje? Hummus is een pasta van gemalen kikkererwten. Of wat dacht je van falafel, lekker in een pitabroodje of wrap met (knoflook)saus! Falafel wordt gemaakt van gestampte kikkererwten of tuinbonen met kruiden.

Recept: Zacht blazen (pompoen-linzensoep).

Recept: Hummus.

Recept: Meergranenwrap met falafel.

Terug naar Vegatips...